Železný trůn Baldurova brána 3 – podvodní vězení Dolního města ze třetího aktu spojené s úkoly „Save the Gondians“, „Disable the Steel Guard“ a „Get the Netherian Stone of Gortash“. V rámci úkolu se budete muset vydat na místo zadržení rukojmích, jejichž příbuzní jsou nuceni se podílet na vytváření mechanických obránců, a mít čas je zachránit před zničením věznice v omezeném počtu se pohybuje.
Vydejte se na podvodní lodi k Železnému trůnu, kde najdete mezi vězni Willův otec a illithid Omelum, ale jejich uvolnění bude ztíženo nepřátelským Sahwajinem a časovačem před explozí. Tato příručka vám řekne, jak zachránit Gondiany v BG3 na žádost jejich vůdce Zannera Toobina a deaktivovat neurální spínač, abyste zničili slévárnu Steel Guard.
Jak zahájit quest Save the Gondians v BG3
Chcete-li zahájit quest „Save the Gondians“, promluvte si se Zannerem Toobinem, kterého najdete na západě Dolního města v bezpečnostní kanceláři slévárny Steel Guard. Budova se nachází hned vedle runového kruhu Grey Bay Docks.
Existuje několik způsobů, jak se dostat do slévárny:
- Proklouzněte úzkým větránízůstat bez povšimnutí a vyhnout se otevření dveří.
- Projít přímo, pomocí stealth a hackování pasáží [KS - 20].
- Obejděte budovu proti směru hodinových ručiček a skočte do ní molo, což je delší cesta.
Pokud jste ještě neprošli vězením Železného trůnu, pak za Dvojitými železnými dveřmi potkáte Lovu a několik Gondianů, které mučí Baneovi přisluhovači. Vypořádejte se s nimi a vyzvedněte je Klíč bezpečnostní kanceláře z mrtvoly Černé ruky Tamiya Holtz, pak jděte do odpovídající místnosti.
Tuto fázi můžete přeskočit a jít rovnou do podvodního vězení – pak se první setkání se Zannerem neodehraje v hlubinách slévárny, ale vedle jejího vchodu, kde měla stát pouze Gondi Lova.
Polohu vězení můžete buď zjistit z dokumentu ve druhém patře slévárenské laboratoře, nebo se do něj přesunout bez něj, od té doby tam stejně skončíte, abyste zničili Ocelovou stráž.
Návod na quest Save the Gondians v Baldur's Gate 3
V procesu dokončování úkolu Save the Gondians v Baldurs Gate 3 budete muset osvobodit vězně z podvodního vězení Iron Throne, zničit slévárnu Steel Guard Foundry a rozhodnout o osudu Zannera Toobina.
Jak se dostat na Železný trůn
Vězení Železného trůnu v Baldur's Gate 3 se nachází pod vodami v západní části Dolního města. K lodi, která do ní vede, se můžete dostat z budovy Flimm's Cargo, která se nachází jižně od Confused Mermaid. Dveře u západního nebo jižního vstupu do domu bude nutné vylomit [KS - 15 nebo 20]. Trasu doporučujeme projít dveřmi na západ.
Uvnitř skladiště se odehraje boj proti pěti wargům, ze kterých seber alchymistické přísady: Rrrvun, Rrrryk, Gristle, Slime a Crack.
V severozápadním rohu Flimm's Cargo si všimnete průchodu skrytého za nějakými bednami. Suterén.
Jděte dolů a cestou do další místnosti si všimnete kovové krabice, do které se vloupal [KS – 10], vyzvedněte si nepovinnou poznámku „Plány pro podvodní komplex“.
V další místnosti zamiřte na jih "Sklad strojních dílů", za dveřmi, ve kterých najdete jednotku Pekelné železo.
Postupujte dále a dostanete se do „Podvodního doku“, kde se setkáte s Inventor Red Hammer, spojeným s úkolem. "Pomstít utopencům".
Využijte výhod Poklop ponorkové lodijít na Železný trůn, načež dojde ke scéně s Gortashem.
Zachraňte Gonďany
Ocitnete se na ponorce, nutně Uložit než sestoupíte kovovým poklopem, od té doby musíte vězně za omezenou částku šetřit se pohybuje (8 na snadné 6 na střední a 5 na obtížnost taktiky).
K útěku použijte páku, teleportaci, úprk, let, „Zrychlení“, „Mlžný krok“, „Neviditelnost“, lektvary rychlosti a vyvolané bytosti. Na západně poslat jednoho hrdinu (možná zloděje), do na východ za druhé a dále jih dva zbývající kvůli vysoké koncentraci nepřátel – nejlépe tank a/nebo mág.
Některá stvoření budou muset být odstraněna ze svých pout pomocí akce "Pomoc", jmenovitě Santoria a Omelum.
Bez ohledu na to, kolik vězňů je propuštěno, když časovač vyprší dostat se do doku s podvodní lodí alespoň jedna postava, dokud se vězení Železného trůnu nezhroutilo. Vzkřísit mrtvé členy čety z Zvadlý nebo na jejich mrtvoly použijte svitky vzkříšení, které najdete na jižním břehu Dolního města.
Jmelí zná kouzlo „Teleportace na ponorkovou loď“, díky kterému můžete v posledním tahu zachránit právě jednoho hrdinu spolu s ním. Nebude však ve vězení, pokud jste v questu dali vajíčko lady Esther „Ukrást vejce Githyanki“.
V každém tahu se objeví lokace Sakhwadžiny, takže nemá smysl je všechny zabíjet, ale jsou schopni způsobit "past", omezující pohyb. Nepřátelé mohou také zabít několik vězňů, když běží do doku.
Obelia Toobin se tam dostane sám při prvním pohybu a zbytek vězňů jsou vedlejší produkty.
Nejdůležitější vězeň je vévoda z Ravengardu, který se nachází na východ od Železného trůnu ve strážním křídle. Podle reakce na to, co bylo v táboře navrženo Smlouva s Mizorou nastane jedna z následujících situací:
- Objeví se ona-ďábel a pomůže vévodovi tím, že mu udělí zrychlení, díky kterému se k lodi dostane jedním pohybem.
- Mizora zasáhne a přivolá ohnivé pavouky - v tomto případě je důležité mít čas na obnovení zdraví Ravengarda na maximum, jinak zemře.
V samostatném průvodci řekli, jak zachránit Willova otce.
Pro spasení Jmelí budete muset vylomit dveře, pokud se rozhodnete projít ze západní strany [KS - 25]. Na jižní straně bude spousta sahwajinů, ale nebudete muset používat nástroje zlodějů.
V místnosti s illithidem najdete Vzorek parazita na stole. U dveří je Luxusní truhla, ale obsahuje pouze drahokam, zlato a elixíry.
V severozápadní části Železného trůnu je v rohové místnosti uložena Luxusní truhla Klíč k trezoru 6 v účetní komoře.
V místnosti poblíž, v jiné pokladnici, je sada na zpěv Sahvajin.
Zničte slévárnu Steelguard
Existují dva způsoby, jak zničit slévárnu Steel Guard:
- Nasaďte trpasličí výbušniny, zabijte Gondiany a získejte podporu klanu Železné ruky.
- Porazte šéfa a zničte Neurocyt pomocí kódu, abyste měli šanci zachránit Gondiany.
V samostatné příručce si přečtěte o zničení slévárny a bitva s Titanem.
Doručte Zanner Toobin do Řídicího centra
Z bezpečnostní kanceláře sejděte dolů do slévárny Steel Guard Foundry, kde narazíte na tři skupiny nepřátel s dvojicí Hellfire Guardů. Doporučujeme nechte Zannera Toobina u dveří v jiném patře, aby nebyl zabit.
Po bitvě seberte Tlačítko úrovně ovládání od mrtvoly Černé ruky Hanse Ryvese a jděte na sever do Vestibulu řídicího centra. Pak Zanner řekne, že počká, až si poradíte s bossem před neurálním spínačem.
Neuronový spínač: jak deaktivovat
Když porazíte Steel Guard Titan, zamiřte na západ do Kontrolního centra a deaktivujte neurální spínač v Baldur's Gate 3, abyste zničili Steel Guard Foundry. Zanner Toobin zná heslo, takže to udělá sám, když s ním promluvíte. Za vyhození továrny do vzduchu obdrží postavy s řemeslným pozadím Inspirace.
Pokud jste úkol splnili "Zachraňte Wulbrena", pak po zřícení před slévárnou s ním proběhne rozhovor, který souvisí s pátráním „Avenge the Iron Hand Clan“. V důsledku toho si budete muset vybrat jednu ze stran, která vás později bude moci podpořit ve finální bitvě, nebo se pokusit o dohodu, která povede k jednomu z výsledků:
- S úkolem pomohou trpaslíci z klanu "Shromáždění spojenců", pokud s nimi zabijete Zannera Toobina.
- Gondianský vůdce bude jediným přeživším (nepočítám-li jeho dceru) a trpaslíci odejdou a varují před pomstou. Zanner se rozhodne opustit město.
- Proběhne bitva proti Wulbrenovi Bongleovi, aby zachránil přeživší Gondiany, a tito se k této výpravě připojí. "Shromáždění spojenců".
- Uzavřete mír mezi klanovými gnómy a Gondiany, pokud jste se předtím osvobodili Barka Ruta, která se stane novou kapitolou.
- Gonďané zaútočí poté, co se dozvědí pravdu, pokud vězeňští rukojmí zemřou a rozhodnou se lhát.
Co dělat, když Zanner Tubin zmizí
Pokud Zanner Toobin zmizel nebo se oddělil od party, bylo to s největší pravděpodobností kvůli přestěhování ze slévárny nebo dlouhém odpočinku. Vraťte se do bezpečnostní místnosti a promluvte si s ním, abyste ho vrátili do týmu. Pokud nejste schopni zahájit dialog, vraťte se do hry a zkuste znovu zahájit konverzaci s vůdcem Gondianů.
Co dělat, když Zanner Toobin zemřel
Zanner Toobin může zemřít dříve, než dosáhnete neurálního spínače. V tomto případě, pokud jste neměli v úmyslu nechat Gondiana naživu a chtěli zůstat na Vulbrenově straně, museli byste heslo zjistit sami.
Nejrychlejší způsob použití kouzla nekromancie „Mluvíme s mrtvými“ a použijte jej na Zannerovu mrtvolu, abyste položili otázku: "Jak mohu zničit ocelové stráže?". Toobin zavolá kód "Nebelun", načež půjdete vypnout neurocyt.
Případně prozkoumejte Zannerovu mrtvolu a čtěte "Majetek Zannera Toobina", Jak víte, že "Pouze pravé jméno Gond může zničit neurocyt".
Pak jděte na východ od slévárenské laboratoře a ve skříni za zombie najdete knihu „Mnoho tváří Gond“. Prostudujte si jej, abyste na konci viděli požadované heslo.
Nedaleko místa experimentu jeden najdete Vzorek parazita Illithid.
Jak opravit chybu s Gondians
Při propouštění vězňů z podvodního vězení se může u Gondianů objevit chyba, když se nechtějí hýbat. V takovém případě na ně můžete zkusit použít akci "Odstrčit", teleportační kouzlo nebo použijte pomoc Omelum na jednu požadovanou postavu. Pokud vše ostatní selže, pak nastartujte do okamžiku prvního řešení s Gortashovým varováním o vloupání do vězení.
Doufáme, že vám článek pomohl zachránit Gondiany ze Železného trůnu v Baldurs Gate 3. Pokud máte nějaké dotazy, napište komentáře. V odpovídající části webu najdete další Průvodce Baldur's Gate 3.