Je čas vybrat několik globálních modifikací STALKER a projít si je během čekání druhá část hry.
V letech 2007 až 2009 vycházely tři díly kultovního STALKER. Umožňuje to struktura souborů a kód hry možnost aktivního moddingu, což herní komunita dělá. Za více než 12 let od vydání poslední hry v sérii bylo vytvořeno mnoho hodnotných modů, které částečně nebo úplně nahrazují děj a hratelnost a přidávají do hry nové mechanismy. Dále v článku uvádíme 10 nejlepších projektů s novou zápletkou pro různé verze STALKER
Ztracená alfa
Jedná se o unikátní projekt, vyvíjený od roku 2007. Oficiální vydání proběhlo v roce 2014. Během této doby bylo do hry přidáno následující:
- 28 unikátních míst;
- zcela změněný děj a hratelnost;
- plné free-to-play po dokončení questových linií a mnoho dalšího.
Realismus toho, co se děje, vám umožní ponořit se do atmosféry zóny a poznat její obyvatele.
Navzdory skutečnosti, že několik počátečních míst a akcí se zcela shoduje s původním PM, velmi brzy se setkáte s novými postavami a úkoly. Navíc každá ze sekcí zóny potřebuje co nejpečlivěji prozkoumat, protože další NPC může stát na zcela neočekávaném místě.
FOTOGRAF
Tento příběh se otevírá hráčům Zóna "před počátkem času". Průkopníci území za černobylským trnem právě začínají cestu ke své vlastní slávě nebo zničení. Na cestě ke čtvrté pohonné jednotce a Pripjati zatím neexistují žádné ustálené zásady a pravidla.
Hráč se v roli fotografa-reportéra vydá na 15 unikátních lokací, kde se setká s postavami známými z původní zápletky, ale v roli stejných nováčků, výzkumníků Zóny. Základem dějové linky bude vytvoření zprávy, pro kterou se Fotograf vydal do Zóny.
Vlastnosti modu:
- originální funkcionalita pro sérii pro fotografování krajiny, objektů a jevů zóny;
- postupné otevírání míst;
- rozšířená základna vedlejších úkolů;
- rozsáhlý zvukový obsah;
- různé herní inovace, jako je zalidněná základna mutantů v PDA (sám Fotograf jim dá jména známá vesmíru);
- nové skripty atd.
Cesta v temnotách (Projekt Spectrum)
V tomto modu se hráč ujme role stalkera Savana, který se svým již zkušeným kamarádem Borlandem pronikne skrz Cordon, aby prozkoumal Zónu. Cesta známá mnoha nováčkům bude přerušena, když přítele zajme armáda a v cestě hlavnímu hrdinovi stojí tajemná výzkumná skupina Spectrum. Hráč bude muset prozkoumat zónu od nuly a zabránit „strašné“ věci, kterou chtějí noví nepřátelé udělat.
Nový příběh není tak skvělý, jako děj F.O.T.O.G.R.A.F, ale zároveň má své vlastní jedinečné rysy:
- zcela nový příběh;
- originální animace a modely;
- nová místa a přepracovaná stará;
- Hlavním nepřítelem je skupina Spectrum.
Tajné cesty 2
Projekt představuje hráčům alternativní historii Streloka, který před událostmi druhé části „Jasné nebe“ bude hledat svého bratra, kapitána. Prvním NPC bude tajemný Forester, který se skutečně stane zachráncem a průvodcem hlavního hrdiny po Zóně.
Navzdory tomu, že se hráč po cestě setká s questy známými z původní verze, je příběh vnímán s maximálním zájmem. Unikátní vlastností hry je četné hádanky a tajemství, když jste našli, které se můžete cítit co nejpohodlněji i na nejdelších túrách v Zóně.
Mezi inovacemi hry:
- radikálně změněné menu, herní hud a další grafika;
- nové postavy a monstra;
- tři možnosti zakončení;
- jedinečná místa;
- změněné umístění obvyklých questových předmětů atd.
Mod OGSR
Pokud tuto modifikaci porovnáme s Secret Paths 2, zde se začali vzdalovat od hlavního děje po paralelní cestě, omezovali obvyklé questy a rozšiřovali svou základnu prostřednictvím svých vlastních jedinečných úkolů.
S obrovským dějem má tento projekt:
- plnohodnotný 64bitový engine;
- optimalizace herních prvků a grafiky;
- obrovská sada unikátních questů;
- předělaná monstra a anomálie.
Vítr času
Vývojáři tohoto modu se i přes fantastickou zápletku původní hry trefili příběh cestování časem. V roce 2048, díky vývoji stroje času, je stalker poslán do Černobylu v roce 2014, kdy došlo k silnému uvolnění, které způsobilo, že Zóna pohltila ještě větší území.
Ve skutečnosti na základě Stínů Černobylu došlo vznikl příběh, který navazuje na původní trilogii. Kromě nového pozemku se vyznačuje následujícími vlastnostmi:
- herní prvky z původního Shadows of Chernobyl se vrátily do hry;
- atmosféra zóny je plná hrůzy a mystiky;
- zvláštní zvukový doprovod všeho, co se děje poblíž Černobylu.
Údolí šelestů
Hlavní události tohoto spiknutí jsou spojeny se stejnojmenným místem - Údolí spěchů. Zde se hlavní hrdina Max bude muset vydat hledat chybějící četu stalkerů, které černobylský obchodník poslal pro artefakt Srdce oázy. Cestou můžete potkat další jedinečná místa, anomálie, monstra, úkoly a postavy. Vše, co je třeba udělat, je ve prospěch jediného cíle – odhalení tajemství Údolí šelem.
Prostorová anomálie
Další unikátní příběh o dobrodružstvích žoldáka přezdívaného Bestie. Stalker, chycený při vymrštění, se ne z vlastní vůle ocitl v anomální formaci mimo obvyklou zónu. Na své cestě se setká s dalšími vězni této „králičí nory“. Bestie bude muset všem pomoci a pak najít cestu ven odhalením záhad anomálie.
Klíčové vlastnosti prostorové anomálie:
- unikátní zápletka, která se nekříží s obvyklým Call of Pripyat;
- nová místa, postavy, skupiny;
- vlastní deník hlavní postavy atd.
Anomálie
Tento projekt globálně rozšiřuje hratelnost přidáním několik příběhových vláken. Můžete volně prozkoumávat úroveň za úrovní nebo plnit četné úkoly a odhalovat tajemství zóny. V rámci nových samostatných příběhových větví bude hlavní hrdina muset:
- najít legendárního stalkera, který se vrátil do zóny;
- bojovat proti zlověstné skupině, která chce získat kontrolu nad zónou;
- provádět jedinečné studie anomálií zóny atd.
Oblivion Lost Remake
Tohle jsou Shadows of Chernobyl v podobě, ze které se bude oldschoolovým fanouškům Zóny zle. Hra byla vytvořena podle záznamů vývojářů z let 2002-2003. Ve skutečnosti jsou všechny mechaniky a herní funkce zabudovány do hry, která byla z toho či onoho důvodu opuštěna v době, kdy byla vydána plná verze prvního STALKER.
Mezi jedinečné funkce aktuální verze modu:
- klasická místa sestavení;
- obnovení všech prvků vyříznutého obsahu;
- vlastní hlavní postava;
- čtyři konce;
- schopnost upgradovat zbraně;
- komunikace přes PDA;
- řízení dopravy;
- kvalitní globální mapa atd.
Toto je jen malá část projektů vyvinutých běžnými hráči a lidmi, kteří jsou zastánci vesmíru STALKER přihlásit se k odběru kanálu Těšte se na další díl a do komentářů zanechte názvy vašich oblíbených úprav.