Prozkoumejte břeh na Baldurova brána 3 - vedlejší úkol, ve kterém musíte zachránit Mirkona, tieflingské dítě ze Emerald Grove. Stejně jako ostatní uprchlíci se ukrýval před zlými skřety se svými přáteli, ale pak se dostal do vážného průšvihu, ze kterého musí být chlapec zachráněn.
V průvodci vám řekneme, jak začít s questem Inspect the Shore, kde najít Mirkona v BG3 a jak ochránit chlapce před harpyjemi - podrobně rozebereme bitevní taktiku. Čtěte dále a zjistěte, jak najít Doni a Mol a co dělat, když nemůžete zahájit dialog s Mirkonem.
Kde najít Myrkona v Baldur's Gate 3
Než se vydáte hledat Mirkona, musíte navštívit Emerald Grove. Nachází se severně od ztroskotané illithidské lodi, Nautiloid. Doporučuje se také naverbovat do týmu alespoň tři lidi satelity. K dokončení úkolu Prozkoumat pobřeží se nejlépe hodí upíří tulák Astarion, Githyanki bojovník Laezel a kněžka půlelfkaStínové srdce. Místo Astariona si můžete vzít mága Gayla nebo čaroděj Willa, oba mají dobrá kouzla na dlouhou vzdálenost.
Třída hlavního hrdiny není důležitá, ale také doporučujeme zásobit se útoky na dálku, protože během výpravy za záchranou Mirkona budete muset bojovat na dálku, z vody.
Návod na quest Inspect the Shore v Baldur's Gate 3
Nejprve musíte porazit gobliny útočící na Emerald Grove a poté si promluvit s tieflingy a druidy, abyste zjistili důvody konfliktu. Až budou hrdinové povoleni dovnitř, přesuňte se z lokace druidů doprava a nahoru.
Mirkonovo pátrání začne, když nedaleko od břehu uslyšíte krásnou melodii: ženské hlasy budou zpívat hladkou, hypnotizující píseň. Sledujte zvuk a brzy se setkáte se samotným Mirkonem. Chlapec tiefling poslouchal zákeřné napůl ženy, napůl ptáky - harpyje. Stojí po kolena ve vodě, a pokud se mu nepomůže, může se snadno stát večeří pro zákeřné dravce.
Jak zachránit Myrkona před harpyjemi
Na samém začátku questu budete muset projít zkouškou charismatu [CS - 5] odolat okouzlující hudbě harpyjí. Také místo charisma můžete házet na moudrost, tato možnost je vhodná pro třídy Kněz, Paladin, Druid atd. Harpyje pochopí, že jejich plán byl objeven a zaútočí.
Rozdělte tým
Je důležité rozdělit svůj tým, abyste získali výhodu. Je vhodné zaujímat vysoké pozice vpravo a vlevo. Odtud je pohodlnější zasáhnout dálkovými kouzly nebo šípy. Dole by měl být někdo, kdo dobře bojuje v boji zblízka – například Laezel.
Bitva začne jako vždy hodem iniciativy. Postavy s vysokou mrštností mají výhodu, takže tulák Astarion půjde pravděpodobně jako první. Má smysl toho využít ke skrytí a úderu ze zastíněné oblasti.
Harpyje jsou na dálku, oddělené od nich vodou – je hluboká, považována za obtížný terén. Je obtížné se po ní pohybovat, proto při pokusu o přiblížení k nepřátelům je lepší neopustit břeh, zejména proto, že později k hrdinům přiletí samotné harpyje.
Další nevýhoda: nepřátelé budou v pozici nahoře, což je ve výchozím nastavení výhodnější. Kněžka Shadowheart pomůže vyrovnat šance, nebo spíše její užitečné kouzlo „Ghost Weapon“ - lze jej použít na vzdálenost až 18 metrů.
Pokud budete mít štěstí, Shadowheart se vydá za Astarionem, ale je lepší s tím nepočítat, protože kněží mají většinou nízkou iniciativu. Stačí použít toto kouzlo v jejím tahu. Namiřte přízračnou zbraň na harpyje, které jsou mimo dosah a zpívají.
Zaměřte se na zpívající harpyji
Píseň bude nešťastníka Mirkona lákat stále hlouběji do vody. Z herního hlediska je zpěv kouzelným kouzlem, takže musíte přerušit svou koncentraci. Hlavním cílem by měla být vždy Zpívající harpyje.
Chraňte Myrkona za každou cenu
I když si chlapec uvědomí nebezpečí, harpyje budou moci znovu ovládnout jeho mysl. Dravcům by se mělo dovolit nejen zpívat, ale také se k tieflingu přiblížit. Pokud se Mirkon osvobodí z vlivu napůl žen, napůl ptáků, ve svém tahu uteče do bezpečí. Poté už zbývá jen vypořádat se s harpyjemi.
Rozzlobení nad ztracenou kořistí se nepřátelé přiblíží k postavám. Zde lze použít Laezel, zvláště pokud je vyzbrojena čepelí Eternal Flame získanou během kontrakce na Nautiloidu. Až zničíte všechny harpyje, promluvte si s Mirkonem, poděkuje hrdinům za záchranu.
Pokud v dialogu zvolíte „děsivou“ větu o tom, jak harpyje jedí tieflingové děti k večeři, Astarion a Laezel to schválí, ale dobrému Willovi a Gale se toto chování nebude líbit. V každém případě vám Mirkon poví o Maul, hlavní vůdkyni gangu mladých zlodějů, budete ji muset najít, abyste úkol dokončili. Další tiefling, Doni, ti ukáže správnou cestu.
Pak se můžete vydat hledat Mol nebo prozkoumat břeh. Pokud vlezete do hnízda harpyje, najdete Ring of Colored Splashes. Artefakt sám o sobě není nijak zvlášť užitečný, ale můžete jím nakrmit Galea, aniž byste litovali ztráty očarovaného předmětu. Podél vody můžete také najít několik truhel se zlatem.
Kde najít Doni
Vraťte se do Emerald Grove. Doni se nachází v lokalitě Stone Hall - to je další malý tiefling z místního „gangu“. Dříve na něj mohli hrdinové narazit - chlapec se zabýval drobnými krádežemi a snažil se vybrat cizím lidem kapsy. Najděte dítě a promluvte si s ním: když zmíníte „Dragon's Lair“, chlapec ukáže na tajnou chodbu. Jděte do podzemí a najděte Maula.
Kde najít Mol
Po rozhovoru s Doni se otevře vchod do krytu. Jděte dolů, vlevo najdete truhlu, ze které je propast. Překonat jej můžete pomocí kouzla „Misty Step“, můžete použít i Laezel, který má dovednost „Psionic Jump“.
Samotného Mol potkáte o něco dále, naproti vchodu. Je to jednooká tiefling dívka s velmi divokou osobností. Nechová se příliš mile, ale poděkuje příteli, že ji zachránil. Poté mladý zloděj nabídne, že ukradne Silvanův Idol, aby se pomstil Druidům. Když dokončíte rozhovor s Maulem, můžete si znovu promluvit s Mirkonem a získat odměnu.
Co dělat, když nemůžete mluvit s Mirkonem
Občas se vyskytne chyba, kdy se s Mirkonem nedá mluvit. Stojí za to zkusit opustit místo a znovu vstoupit. V žádném případě to nemá vliv na průchod a dokončení questu. Úkol je považován za dokončený poté, co komunikujete s Mol.
Doufáme, že článek pomohl zachránit Mirkona v Baldurs Gate 3 a získat odměnu. Máte-li jakékoli dotazy, zeptejte se jich na adrese komentáře. V odpovídající části webu si můžete přečíst další příručky Baldurova brána 3.