"sebevražedná mise" - vyvrcholení událostí Mass Effect 2 a nejnebezpečnější, vzrušující a nejzajímavější speciální operace celé trilogie. Příprava zabere spoustu času a každý chybný krok povede k tomu, že si hru budete muset znovu zahrát nebo se spokojit s absencí některých členů týmu v ME3.
Akce se odehrává ve stejné galaxii jako v prvním díle, ale nyní se Shepard musí nejprve vypořádat s důvody záhadného zmizení kolonistů, a poté se setkat s tajemným nepřítelem – Sběratelé. To druhé se ve skutečnosti ukázalo být změněno pod vlivem Reaperů Protheans. Jedna z nejlepších misí v herní sérii Mass Effect.
Odhalení umístění záhadného opakovače "Omega-4"Shepard jde do poslední bitvy. Abyste zajistili, že všechny postavy přežijí závěrečnou bitvu, musíte se řídit níže uvedenými tipy.
Část 1. Příprava
Hra je vytvořena tak, že bod, odkud není návratu, projde bez povšimnutí a hráč bude litovat, že nestihl dokončit všechny mise. Z toho vyplývá dokončit je do začátku úkolu „Systém Reaper „Friend or Foe“, získejte loajalitu posádky a vylepšete loď.
Věrnost
Osobní questy členů týmu musí být splněny a mezilidské konflikty musí být vyřešeny:
- Legie vs Tali. Se syntetikou se vždy zacházelo podezřívavě a osamělý geth, který se náhle dobrovolně přihlásil na pomoc, je obecně černý kůň. Ke konfliktu dojde, když se Legie pokusí přenést tajné informace získané hacknutím nástroje kvarianty svým příbuzným. Podle těchto informací plánují lidé z Tali rozpoutat válku a znovu dobýt Rannoch.
- Jack vs Miranda. Vše se stane, když Jack najde údaje o experimentech prováděných na základně Cerberus, a poté se tato informace potvrdí při návštěvě opuštěného komplexu v Pragii. Na Mirandě, představitelce Cerbera, dojde k agresi.
Konflikty lze řešit až po splnění jednotlivých úkolů od každého ze zmíněných členů party. O všem rozhoduje úroveň reputace velitele: čím vyšší, tím větší je pravděpodobnost usmíření mezi stranami bezprostředně nebo později během individuálního rozhovoru. Existují dva způsoby, jak to vyřešit: pomocí replik hrdiny a odpadlíka. Abyste nasbírali dostatečný počet bodů reputace, je lepší řešení konfliktů odložit.
Úprava lodi
Než se vydáte na Suicide Mission, musíte vylepšit Normandii. Později bude jasné proč: Místo pro závěrečnou bitvu se nachází blíže středu galaxie mezi nahromaděnými troskami z mrtvých vesmírných lodí, asteroidů a dalších trosek. Shepard a jeho kamarádi budou muset do tohoto konglomerátu vletět plnou rychlostí.
Ke zlepšení Normandie budete potřebovat:
- Lodní brnění "Silaris" - poskytl Jacob Taylor. Pokud nedojde k žádné změně, jeden z partnerů zemře.
- Vícejádrové štíty "Cyclone" - lze získat od Tali'Zorah. Zanedbání upgradu bude mít za následek smrt člena týmu.
- Těžká zbraň "Tanix" - Garrus Vakarian zajistí. Jedná se o velkorážní turianské dělo, vytvořené speciálně pro bitvy ve vesmíru. Normandie musí na konci hry důstojně odmítnout sběratelskou loď a vyjít z bitvy s minimálními ztrátami.
Obléhání Normandie
Poté, co Illusive Man informuje Sheparda o objevu mrtvého Reapera, hráč tam půjde získat systém "Přítel-cizinec", přesně skrz dvě mise Sběratelé vtrhnou do Normandie.
Osud unesené posádky závisí na jak rychle Shepard poletí, aby provedl „sebevražednou misi“:
- Najednou - všichni členové party přežijí, ale to, co viděli na začátku hry, bude zpracováno Lilith, kolonista z Horizontu.
- Po dokončení 1-3 misí nebo návštěvě 1-3 lokací — část posádky bude zachráněna, zbytek nelze vrátit. Kolektory se rozpustí Kelly Chambers, Gabriella Daniels a Rupert Gardner.
- na delší přežije jen zpoždění Dr. Chakwas.
Část 2. Pojďme do propasti!
Po použití opakovače "Omega-4" posádka bude přenesena do středu galaxie a Joker bude muset manévrovat mezi troskami lodí. V tomto okamžiku bude testováno pancéřování a silové štíty Normandie. Při absenci vylepšení členové posádky zemřou.
Shepard musí jít dolů do nákladového prostoru (paluba bude porušena) a bojujte s nepřátelskými bezpečnostními drony a poslední fází závratného letu do doupěte šelmy bude bitva s lodí Sběratelů. Bez pistole "Tanix" může zemřít spolustraník.
Část 3. V doupěti šelmy
Po přistání se bude hodně střílet a samostatné jednotky pro paralelní provádění úkolů. První situace nastane, když je potřeba přiřadit velitel pušky и inženýr.
Potrubí
Dokáže velet obraně Jacob, Garrus nebo Mirandaa má inženýrské dovednosti Legion, Kasumi nebo Tali. Pokud někdo nemá dostatečnou úroveň loajality nebo je vybrán někdo jiný než specifikovaní členové party, pak je smrt postavy nevyhnutelná.
Roy
Další okamžik, kdy budete muset členům party přidělit role, přichází po objevení kokonů, ve kterých jsou členové týmu uvězněni. Počet přeživších závisí na jak rychle hráč letěl do "sebevražedná mise".
Dále potřebujete biotika pro silové pole, jinak se posádka stane obětí roje a bude Sběrateli roztrhána na kusy a zachráněnou posádku musíte doprovodit zpět do Normandie.
Silní biotika jsou Jack и Samara (nebo Morint)V souladu s tím je vybrán ten, kdo je nejvíce loajální, jinak jeden z partnerů zemře, neschopný odolat tlaku hmyzu. S výběrem velitele pušky jsem měl zkušenost už v předchozím úkolu, takže pokud přežil, pak si ho můžete vybrat. Vhodní kandidáti: Garrus, Miranda a Jacob.
Je důležité, aby se:
- Pokud v tuto chvíli zůstanou naživu 3 členové party, přidělený velitel střelců v každém případě přežije.
- Pokud je Miranda zadaná, v každém případě přežije.
Jednotka by měla být vyslána k evakuaci nejvíce slabé povahy, jehož indikátory ochrany (diskutované níže) jsou nízké. Vhodní kandidáti: Tali, Jacku, Mordine nebo Kasumi.
Loajalita obsluhy ovlivňuje úspěšnost evakuace:
- Vysoký - všichni přežijí.
- Nízká - spolustraník zemře, přežije jen doktor Chakvas a členové posádky.
- Pokud odešlete Bez doprovodu, nedorazí do Normandie nikdo.
Teď si musíme někoho vybrat za partnera. legie и Tali - ideální možnost, protože je úspěšná vykouřit drony kolektorů z útulků a mají přirozenou imunitu proti roji (Tali je v obleku a Legion není vůbec organický).
Nezbývá než se pohybovat po lokaci a střílet nepřátele. Ten na konci způsobí potíže Scion, vyzbrojený gaussovým dělem. Čím blíže budete šéfovi, tím častěji se bude objevovat Předchůdce, převzetí kontroly nad obyčejným Collectorem.
Část 4. Boj s bossem
Hráč se ocitne v místě, kde existuje odpověď na otázku, kam jdou unesení kolonisté z různých planet: jsou přeměněni na látku, kterou lze vytvořit. Protozhnetsa, který bude později umístěn do klasického chobotnicovitého těla obřího stroje.
Aritmetika obrany
Musíte si naposledy vybrat, kdo zůstane Pokrýt Shepard jde do souboje s bossem. A zde bychom se měli spolehnout na skryté principyposkytovatelé ochrany:
- Zaeed, Garrus a Grunt mají nejvyšší výchozí hodnotu - 3.
- Legie, Thane, Miranda, Jacob a Samara/Morinth - 1.
- Mordin, Jack, Kasumi a Tali - 0.
Tato čísla fungují, když postava splní úkol mimo zorné pole hráče (tedy ne v bitvě s bossem, ale někde v zákulisí) a zvyšovat přesně do 1 na loajální postoj k veliteli. V souladu s tím by ti s nejnižšími hodnotami obrany měli být vzati do boje s Protoreaperem, aby pro postavy s úspěšnými hodnotami zůstalo automatické plnění úkolů.
Teď to nejdůležitější: dva bojovníci jdou se Shepardem (loajální), zbytek se brání a průměrná obrana je vypočítána k určení jejich osudu:
- 2,0 nebo vyšší - každý přežije;
- 2,0 nebo nižší - mínus 1 člen družstva;
- 1,5 nebo nižší - 2 zemřou;
- 0,5 nebo nižší - 3 Shepard se nezapočítávají;
- 0,0 nebo nižší - zemřou 4 členové družstva.
Bojujte s Protoreaperem
Zpočátku budou na platformách pouze protivníci v čele s nimi Harbinger, pak přijde na řadu samotné „embryo“. Připojeno k tomu trubky jsou zranitelné, měl by se na ně soustředit oheň během přestávky mezi útoky monster.
Po zničení zapínání se spustí cutscéna, ve které je kontaktován Shepard Duch a navrhuje uložit databázi Collectors pro další studium. Můžete si vybrat cestu Renegát a souhlas nebo Hrdina a vzdej se. Poté bude bitva pokračovat.
Proto-Reaper se objeví a zaútočí, a stejní sběratelé s Harbinger. Oheň by se měl soustředit na zranitelná místa: oči a srdce.
Exodus
Po porážce se boss propadne do propasti a v cut-scéně jsou hrdinové evakuováni do Normandie. Zda hlavní hrdina přežije, závisí na styl hry: partneři budou mít čas skočit na rampu lodi a Shepard bude viset na okraji. Morinth nepomůže pomoci, takže se budete muset spolehnout pouze na přeživší tým. Pokud tam není, hrdina zemře.
Epilog
"sebevražedná mise" je nejúžasnější a nejnapínavější mise v celé trilogii Mass Effect. Nic vás nemotivuje k opětovnému hraní hry víc než touha zachránit tým. Přeživší se setkají ve třetím díle nebo budou zmíněni mimochodem.
Konec Mass Effect 2 závisí na přijatých rozhodnutí и týmová integrita: nejprve dialog s Fantomem, poté scéna na lodi. Pokud velitel nepřežil závěrečnou bitvu, pak Joker promluví s hlavou Cerbera.
A Reapeři už jsou v každém případě blízko...
Pro opravdové fanoušky Mass Effect jsme připravili průvodce všemi milostnými liniemi: