Cazadorův palác Baldurova brána 3 - hrad, který je třeba prozkoumat jako součást řetězce hledání Blonďatá elfka, odhalující detaily temné minulosti Astarion. Četa bude čelit těžké zkoušce, která rozhodne o osudu nejen samotného spojence, ale i mnoha dalších obětí. Zarra.
Na území paláce je ukryto mnoho tajemství, která lze snadno přehlédnout a ve finále se hrdinové utkají se samotným pánem upírů. V tomto průvodci vám řekneme, jak se dostat do Cazador's Palace v BG3, s kým si promluvit, abyste úkol přijali, a jak možné výsledky bitvy ovlivní další vývoj zápletky.
Jak začít quest Prozkoumejte Cazador's Palace
Lze získat quest Explore the Cazador Palace v táboře Gurts, severovýchodně od runového kruhu Rivington. Tam potkává, již z prvního jednání známého, lovce Gandrel (pokud ještě žije) a vůdce kmene Ulmu. Je to ona, kdo dává postavám úkol, ve kterém je žádá, aby zachránily unesené děti ze Zarrina paláce.
Další možností, jak úkol získat, je počkat si na cutscénu se skupinou upířího potěru ve vašem táboře. K tomu si dejte dlouhý odpočinek v Dolním městě a zástupci jmenované rodiny Astarionů se objeví bez pozvání, aby připomněli svému příbuznému nedokončený rituál. Buďte připraveni je zahnat, abyste dohnali drahocenné hodiny spánku a plně se uvolnili po přijetí nečekaných hostů.
Pro úplné ponoření do historie postavy a další dialogy s hrdinou se důrazně doporučuje vzít Astariona do týmu.
Zjistěte více o osobní misi Astarionu "Blonďatý elf" popsáno v samostatném článku.
Jak se dostat do paláce Cazadora
Palác Cazador Zarra se nachází v Dolním městě - tato oblast je přístupná v 3. dějství hry. Dále se podrobně podíváme na to, jak se dostat na požadované místo.
Najděte palác Zarra
Zarrův palác v Baldur's Gate 3 se nachází severně od teleportu Centrální hradba Dolního města. Musíte vylézt na samotný vrchol věže a běžet rovně, dokud neuvidíte železné schodiště
Jak otevřít dveře do paláce Zarra
Před vstupem do hradu Cazadora určitě si dlouho odpočiňobnovit body zdraví a sloty kouzel. Uvnitř už taková příležitost nebude. Pokud si jako aktivní postavu zvolíte Astariona, budete schopni projít bezpečností bez kontrol a jiných potíží. Upír bude rozpoznán a celý oddíl bude bez problémů vpuštěn do Zarrina paláce.
Prozkoumejte Cazadorův palác v Baldur's Gate 3: Návod
S dveřmi do samotného paláce nebudou žádné problémy: majitel panství je velkoryse otevře pro hrdiny a všimne si jednoho z jeho potomků. Každý je potřebný pro rituál upířího vzestupu, takže Zarr sem nebude zasahovat.
Jak otevřít dveře Cazadory
Uvnitř je situace jiná: dveře na zámku Cazador budou zapečetěny kouzlem a nebude možné je jen tak otevřít. Abyste se dostali do tanečního sálu, budete muset najít dva předměty:
- Rodinný prsten Zarra;
- Slovník Kozakura.
Pokud nepůjdete ke dveřím a okamžitě si promluvíte s jedním ze Zarrových fanatiků, Wilhelmem, pak díky Astarionově pověsti můžete zjistit umístění potřebných věcí, aniž byste museli procházet jakoukoli kontrolou.
Kde najít prsten rodiny Zarra
Rodinný kroužek je v Skeleton Gowdy - služebníci Cazadoru. Skrývá se v přízemí usedlosti, za dveřmi maskovanými jako výklenek ve zdi - je snadné ho spatřit. Astarion zmíní, že toto je oblíbený trik jeho pána: takových skrytých míst je zde více než jedno.
Uvnitř bude na hrdiny čekat přepadení, ale nebudou muset chodit daleko - Goudy stojí za zdí vpravo od vchodu. Promluvte si s ním, abyste získali prsten pokojně. V tomto případě buďte připraveni podstoupit testy na podvod nebo zastrašování [KS – 15] a poté – na přesvědčování [KS – 20]. Pokud neuspějete, bitva automaticky začne. Druhou možností je okamžitě vstoupit do bitvy a neztrácet čas přemlouváním kostlivce.
Kde najít slovník Kozakura
Druhým předmětem potřebným k proniknutí magicky zapečetěnými dveřmi tanečního sálu je Slovník Kozakura. Nachází se také v prvním patře, ale za dveřmi poskvrněnými kletbou - je na opačném konci chodby než psí bouda. Je lepší se dveří nedotýkat, abyste nepřišli o body zdraví, ale můžete je snadno rozbít sekerou nebo jinou podobnou zbraní.
To, co vás čeká uvnitř, není nejpříjemnější obrázek: z mrtvoly dívky Victorie vychází nekrotická magie. Pokud se přiblížíte, zlověstná aura poškodí postavy. Může použít kouzlo "Odstranění kletby"chránit hrdiny, nebo se přepnout do režimu chůze a pomocí pomlčky se dostat do požadované skříně.
Ve stejné místnosti, v truhle, je velmi vzácný Přilba tvrdosti, což se může hodit v nadcházející bitvě s bossem. Kromě udělování +1 k výzvám agility má také schopnost „železná vůle“: když má držitel 50 % HP nebo méně, získá další bonusovou akci.
S mrtvou dívkou můžete mluvit pomocí kouzla „Rozhovor s mrtvými“, ale kromě dalších podrobností o její smrti neřekne nic zajímavého. Až si hrdina přečte slovník, vraťte se do druhého patra, k zapečetěným dveřím do Ballroomu. Objeví se nová možnost dialogu a poté se dveře otevřou.
Ve druhém patře je také další místnost skrytá iluzí Cazador - stačí proběhnout zdí a ocitnete se v malém průchodu mezi chodbou a předchozí místností. Leží tam bezvládné tělo, ze kterého můžete brát klíč od soukromého pokoje komorníka a dopis. U zdi je truhla a pomocí klíče se můžete dostat do komor komorníka, aniž byste se do ní vloupali (nebo použijte druhé skryté dveře, odsuňte truhlu stranou, abyste se dostali dovnitř).
Zápisky po celém zámku odhalují historii odehrávajících se událostí a při vstupu do některých místností Astarion doplňuje nová fakta o vzpomínky na svou minulost, takže vám doporučujeme, abyste se zde pečlivě rozhlédli.
Vypořádejte se s vlkodlaky
Jakmile se otevřou dveře do Ballroomu, připravte se na bitvu: vlkodlaci a další nepřátelská stvoření tam budou čekat. Odpůrců je poměrně hodně, takže je lepší začít s malými, jako jsou krysy a netopýři, protože hned v prvním tahu vlci pomocí svého vytí přidají 20 HP navíc svým nejbližším spojencům.
Když nepřátelé skončí, můžete jít dál a prozkoumat malou místnost na severovýchodě Ballroomu. Tlačítko zavře dveře do malé místnosti, a pokud vyjdete po železných schodech, ocitnete se v celém bludišti starých chodeb s mnoha podobnými aktivovanými mechanismy. Tam budete moci získat pár klíčů, které se mohou v budoucnu hodit.
Není třeba se toulat po půdě: když půjdete po levé straně vchodu na jihozápad, ocitnete se v Zarrově kanceláři. Po cestě uvidíte výtah, který hrdiny okamžitě vyveze do kobky Cazador, kde můžete pokračovat v úkolu. Než půjdete dovnitř určitě si ještě dlouho odpočiňabyste se před dalším bojem plně zotavili – to nelze níže provést.
Můžete se také vrátit do severovýchodní místnosti a vyjít po schodech nahoru. Mějte oči otevřené: abyste mohli prozkoumat celou lokaci, budete muset běhat a hledat tlačítka, která nejsou vždy hned vidět. Každý z nich otevírá dveře, takže si uvědomujte své okolí. První tlačítko je na zdi vlevo od vchodu do další místnosti.
Další mechanismus je umístěn dále v chodbě, ale skrytý v dřevěné bedně. Přesuňte jej a klikněte na něj druhé tlačítko - poblíž se otevře průchod do velké haly.
Uprostřed místnosti uvidíte další schodiště - vylezte po něm, abyste se dostali k truhle s peněženkou. Uvnitř najdete stříbrný klíč.
Vraťte se dolů a prozkoumejte prostornou místnost na druhé straně. V rohu je třetí tlačítko, otevírající průchod do malé pokladnice. Na této straně je lepší nechat pár členů čety, protože dveře se po chvíli zavřou.
Uvnitř truhlic najdete nějaké zlaté a podezřele chudé nádobí - vyjměte všechny předměty z truhly a vidlička se promění v klíč k Cazadorově kobce. V budoucnu bude užitečné otevřít cestu ze sklepení do stok Dolního města.
Až sesbíráte všechny klíče, vraťte se do tanečního sálu. Nechte jednoho nebo více členů party v severovýchodní místnosti a stiskněte tlačítko u schodů. To zablokuje přední dveře, ale otevře cestu do severozápadní místnosti, která byla dříve zablokována.
Uvnitř najdete mrtvolu pozvaného loutnisty a luxusní truhlu obsahující klíč k trezoru č. 1 v účetní komoře, stejně jako několik lektvarů a šperků. Pod samotnou rakví je poklop do suterénu, který se otevírá dříve nalezeným stříbrný klíč. Stačí pohnout truhlou a získat přístup do nového umístění.
Dole najdete zamčené dveře a 2 přítlačné desky: položte na ně kovové krabice, abyste otevřeli průchod a pokračujte v cestě.
Další místnost je také vybavena přítlačnými deskami, ale před vyřešením hádanky se musíte postarat o vlastní bezpečnost. V místnosti jsou 4 pasti: 2 chrličí hlavy na podstavcích, plivání ohně a 2 průduchy, kterých si lze všimnout pouze při kontrole pozornosti. Kontrolní trik k odzbrojení každé pasti je poměrně vysoký [DC – 25] a kostkou můžete znovu hodit pouze pomocí inspirační brýle, proto je vhodnější použít Astarion: s buffem „Štěstí“ z pití krve a dovedností v této oblasti bude snazší se s úkolem vyrovnat.
Pokud nechcete hackovat, pak po odzbrojení pastí zopakujte trik z předchozí místnosti a umístěte kovové krabice na přítlačné desky. Vezměte prosím na vědomí, že všechny zásuvky musí být stejné, to znamená velké: s malou, byť na stejné přítlačné desce, se dvířka prostě neotevřou.
Po dosažení poslední místnosti si okamžitě všimnete luxusní truhly obklopené 2 přítlačnými deskami a 1 ventilací uprostřed. Odzbrojte past [KS – 25] a můžete se dostat k truhle, aniž byste se dotkli desek. Pokud se nedopatřením dotknete alespoň jedné, hlava chrliče se aktivuje na její straně a začne na postavy útočit ohněm, což způsobí explozi. To nepoškodí samotnou truhlu, ale budete muset odzbrojit několik dalších pastí se stejně vysokou kontrolou obtížnosti.
Uvnitř rakve je kniha „Zpověď Dawsena Kiltodela“, patřící jednomu z vězňů Cazadoru, šperky, nádobí a zlato. Existují také některé užitečné lektvary, jako je Elixir of the Colossus, Drow Poison, Elixir of Peerless Focus, Elixir of Vigilance a Elixir of Hill Giant's Strength. Nádobí se v nic nezmění a lektvary se budou hodit v nadcházející bitvě.
Prozkoumejte Cazadorův dungeon
Cazador's Dungeon v Baldur's Gate 3 se nachází přímo pod palácem. Dostanete se tam výtahem. Všechny níže uvedené dveře lze otevřít pomocí dříve získaných Rodinný prsten Zarra, tak to nevyhazujte ze svého inventáře. Jděte trochu dopředu a všimněte si dvou zamčených dveří: přímých a levých. Můžete jít na kteroukoli, ale doporučuje se začít od boku, abyste mohli svého nepřítele podrobněji prostudovat a zároveň sbírat věci užitečné pro nadcházející bitvu.
Za dveřmi, které jsou сNalevo od hlavní chodby v kobce Cazador je skryta lebka bývalého majitele Zarra Veliota. Můžete s ním pracovat, abyste viděli vzpomínky majitele. Pod tímto průchodem se také skrývá další místo, kde můžete najít užitečné lektvary a Pelorova sluneční čepel, kdo pomůže při vraždě Cazadora.
Dveře naproti výtahu v hlavní chodbě Zarrina kobky povedou do klecí s vězni. Pokud je v četě Astarion, tak ho nešťastníci poznají a obviní ho, že je sem nalákal. V kleci nalevo jsou pohřešované děti kmene Gur, můžete si s nimi také promluvit. Možnosti dialogu se budou lišit podle toho, zda Ulma úkol zadala nebo ne.
Po rozhovoru s vězni, kteří vám dají vodítka o tom, kde se upírský pán nachází, jděte dál hlavními dveřmi a připravte se na rozsáhlou bitvu.
Porazit Cazadora
Jakmile se dveře otevřou, členové party se ocitnou na schodech před rituálem. Vezměte prosím na vědomí, že cut-scéna s Casadorem začne, až když se hrdinové dostanou do dohledu přítomných. Použijte to k vývoji výhodnější bojové strategie a umístění svých postav předem. S Cazadorem nemusíte vůbec mluvit, ale zaútočte hned - dialog pak začne během jeho tahu, což dá mírnou výhodu.
V samostatném návodu se dočtete podrobněji jak zabít cazadora.
Rozhodněte o osudu Cazadora
Po bitvě se bude muset rozhodnout o osudu nejen hlavních účastníků rituálu, ale také velkého počtu zajatců. Události se mohou vyvíjet dvěma hlavními způsoby.
Nechte Astariona provést rituál
Po porážce Cazadora můžete Astarionovi dovolit dokončit rituál Vampire Ascension, který mu umožní získat nebývalou moc. Chcete-li to provést, musíte svému společníkovi říci: "OK. co přesně potřebuješ?.
Dále mu pomůžete provést rituál, který zruší celou předchozí cestu vykoupení společníka, pokud mu předtím hrdina pomohl s reformou. Všichni vězni zemřou a Astarion získá nové schopnosti: "Sousto vzestupu" (útok na blízko 6k6 léčení + 6k6 nekrotické poškození při cooldownu s krátkým odpočinkem) a "Fogy Escape" (plynný), stejně jako bonus 1-10 nekrotického poškození jejich útoků.
Zabijte Cazadora a zasahujte do rituálu
Pokud Astariona od této myšlenky odradíte, začněte frází "Pokud vám pomůžu dokončit rituál, všichni tito vězni zemřou.", pak brutálně zabije svého pána a zeptá se hrdiny, co má dělat se zajatci z Cazadoru. Existují tři možnosti: zabít je, nechat je zavřené v klecích nebo je osvobodit. V druhém případě existuje riziko poškození potenciálních obětí upířího potěru, protože stále nevědí, jak ovládat svůj hlad. Astarion povede mladé upíry k Podtma, kde je nebude ohrožovat slunce a lovci a jako potrava poslouží další tam žijící tvorové.
Promluvte si s Ulmou
Ulma v Baldur's Gate 3 bude čekat na hrdiny s novinkami u východu z Kazadorova žaláře. Pokud se Astarion stal Vysokým upírem, navrhne, aby postavy spolupracovaly na poražení zla tím, že ho zabijí. Pokud odmítnete spolupracovat, vyvoláte hněv Ulmy – jak samotná žena, tak všichni lovci se stanou nepřátelskými k četě, což znamená, že se budou muset pustit do další bitvy.
Pokud Astarion neprovedl rituál, můžete klidně odejít. Ulma bude na propuštění zajatců reagovat negativně, ale přesto slíbí svou pomoc v závěrečné bitvě a úkol „Gathering of Allies“ bude aktualizován.
Vyznamenání
Za porážku Pána upírů Cazadora získáte:
- Zaměstnanci "Neštěstí" (pokud to Astarion nerozbil a nechal vězně zavřené v klecích). Umožňuje dodatečně použít kouzlo „Wther“ ze 4. kruhu. Způsobuje 3-10 jednotek drtivého poškození, očarování +2. Má schopnosti: Mystické okouzlení a Mystický vampirismus.
- Dýka "Rhapsody" (z ostatků Cazadora). Způsobí 5-8 bodné poškození, očarování +1.
- Sweet Bleed: Způsobení poškození touto zbraní, zatímco stealth nebo stealth má šanci způsobit tvorovi krvácet.
- Klíč ke speciálně chráněnému trezoru č. 3 (nachází se v Zarrině rakvi, otevírá jeden z trezorů v účetní komoře).
Doufáme, že vám tento průvodce pomohl najít a prozkoumat Cazador's Palace v Baldurs Gate 3. Napište na komentářePokud máte nějaké dotazy, autor se pokusí pomoci. V odpovídající sekci našeho webu sledujte další články o Baldurova brána 3.